Carte "Sterilet" de Carol Hârşan

Editura Scrisul Românesc
Preţt: 30 lei
Pentru comenzi, sunaţi la numărul 0785-638.930
sau trimiteţi un mail la adresa carte.sterilet@gmail.com
http://carte-sterilet.webs.com

vineri, 5 februarie 2010

Tiraspolul insistă asupra reluării circulaţiei trenurilor de pasageri în Transnistria

Acest lucru este afirmat într-o scrisoare a conducerii Căilor Ferate din Transnistria (CFT), adresat ministrului transporturilor şi infrastructurii rutiere din Moldova, Anatol Shalaru, informează Infotag. Directorul CFT, Serghei Marţinko, a declarat la o conferinţă de presă la Tiraspol, că la 11 februarie va transmite propuneri concrete la runda de consultări de experţi din Moldova şi Transnistria. În special, partea transnistreană se oferă să preia rutele prin regiune, a trenurilor de la Chişinău, spre Odesa, Moscova, Sankt-Petersburg, Minsk, Adler, Simferopol.Judecînd după declaraţiile lui Marţinko, Tiraspolul este gata să facă concesii şi să îndeplinească o serie de condiţii invocate de conducerea căii ferate din Moldova. În special, promite întreţinerea şi alimentarea trenurilor cu motorină, lucrători de însoţire pînă la Odesa, precum şi un sistem special de realizare a biletelor la staţiile Tiraspol şi Bender, ca şi plase de utilizare a materialului rulant şi a infrastructurii GFM efectuate pe baza de acorduri bilaterale.“Transnistria este, de asemenea, gata să semneze un acord internaţional pentru a asigura siguranţa materialului rulant”, a subliniat Marţinko.El a fost încrezător că “abordarea şi rezolvarea reluării transportului de călători ar scuti o mulţime de probleme pentru cetăţenii de pe ambele maluri ale Nistrului şi se vor putea extinde spre rezolvarea altor probleme de cale ferată”. Notă Infotag: PKP a fost înfiinţată în anul 2004, după ce autorităţile separatiste nistrene au declarat ca proprietate calea ferată pe teritoriul controlat de ei. În martie 2006, circulaţia pe cei 42 de kilometri din segmentul transnistrean s-a suspendat, din cauza imposibilităţii Republicii Moldova de a asigura controlul acesteia. Acum, circulă prin regiune, doar un singur tren de pasageri Moscova-Chişinău-Moscova şi trenurile de tranzit de marfă în Rusia şi Ucraina. Exporturile de bunuri transnistrene pe calea ferată se realizează doar prin Moldova, prin tranzit. Printre condiţiile pentru reluarea traficului feroviar, la ultima reuniune a grupului de experţi, în 2008, s-a cerut GFM Tiraspol păstrarea stocul său rulant, vînzarea de bilete pe lei moldoveneşti şi accesul controlorilor de trenuri din Moldova.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu